La cuestión del maltrato animal y humano II

En este artículo, muy alejado temporalmente del primer artículo (con algunas fallas que se deben revisar) “La cuestión del maltrato animal y humano I“, voy a dejar una breve reflexión que he tenido con mi colega Arnau en su artículo “Dels drets animals i el Vegetarianisme II” a modo de respuesta en lo que se refiere a derechos que podamos reconocerles a los animales. Ya pensaré que hago con el material que voy dejando por aquí si esto continua.

Derechos animales

En respuesta sobre todo a:
“…l’actual societat humana també es garanteix d’uns drets a certs humans que no podran respondre de les obligacions associades per discapacitats intel·lectuals o maduresa mental. En aquest sentit, aquells més dèbils haurien de poder ser dotats d’uns mínims que, malgrat no poder-se ni haver-se d’equiparar amb amb drets equivalents als humans, els haurien de blindar de determinats abusos protegint-ne els seus interessos més bàsics i evitant el patiment davant d’humans.”

“…aquesta idea exclou d’aquest respecte tot aquell humà que, tot i ser objecte de dret, no és racional com podria ser el cas de bebès o discapacitats mentals.  A aquests éssers se’ls hi assignen uns drets per la condició humana que ostenten, si bé resultaria fàcil trobar animals amb capacitats cognitives o racionals més desenvolupades que al seu torn no gaudeixen del dret dels primers només pel fet de no ser de condició humana, una distinció poc eficaç al no valorar l’escala de racionalitat i cognitivitat. Els humans també tenim en comú l’assignació d’un valor que associem intrínsecament a la vida i a tots els subjectes que la posseeixen. Per ser consistents doncs, aquest valor s’hauria d’assignar a tots els subjectes d’una vida siguin aquests humans o no i entenent per vida no el concepte biològic sinó el concepte que hi ha associat quan hi ha un mínim grau de racionalitat i cognitivitat. El dret animal bàsic que haurien d’ostentar les diferents formes de vida no humana hauria de poder garantir la no tortura i la no finalització de la vida per accions humanes de mera servitud.”

Mi medio-respuesta/medio-nuevas aportaciones:

“La sociedad otorga unos determinados derechos a algunos seres humanos que no tienen consciencia de si mismos y que no pueden responder ni comprender las obligaciones derivadas de esos derechos, cierto. En ese sentido, podría haber delfines más conscientes que determinados seres humanos disminuidos psiquicamente y ganaría la tesis de una garantía mínima de derechos, al menos, a esos animales más conscientes que otros animales o seres humanos.

Al final, el grado de derechos que otorguemos a otros seres vivos dependerá de que contrapongamos principios y mediante nuestra intuición decidamos que es lo eticamente más correcto.

Mi opinión, es que si los animales no pueden explicitamente expresar su opinión, deberíamos suponer lo que implicitamente consideran aceptable o inaceptable que se les haga y actuar en base a esa suposición. Si un perro no puede manifestar explicitamente si quiere ser mascota de alguien, e implicitamente podemos suponer que le da completamente igual, es ético tenerlo en casa esclavizado. Al igual que, por ejemplo, practicar sexo con él imaginando que no manifiesta dolor ninguno, aun pudiendo ser esa práctica repugnante. Sin embargo, no podríamos decir lo mismo de darle una patada o dejarle sin comer, porque implicitamente sabemos que no le gusta pasar hambre o sentir dolor.”

Podéis encontrar la respuesta el artículo de Arnau clickando aquí

Libertad y buenos humos

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